Veelgestelde vragen

 

Styling & Advies

Voor alle vragen over styling tips, looks, maat, stof en kleur advies staat onze customer service afdeling voor je klaar. Wij antwoorden graag al je vragen en geven je graag tips en adviezen. Onze customer service is telefonisch te bereiken van maandag tot vrijdag van 09:00-17:00 op +31(0)76 3030900, per mail op service@by-bar.nl en via de chat op de webshop.

 

Bestellen

Is er een minimumbedrag nodig om een bestelling te plaatsen?
Voor het bestellen op onze webshop is geen minimum aankoopbedrag nodig. Wel is het zo dat bij een bestelling boven de €50,00 de verzendkosten gratis zijn. Bij een bestelling onder de €50,00 betaal je €4,99 aan verzendkosten.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Wanneer je bestelling is afgerond, ontvang je een e mail met daarin de orderbevestiging. Op deze orderbevestiging staan de door jou bestelde artikelen vermeld.

Waarom moet ik mijn telefoonnummer en emailadres invoeren?
Mocht er iets met je bestelling zijn, dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact met je op. Het liefst telefonisch om op die manier snel tot een oplossing te komen.

Ik wil graag iets bestellen, maar het lukt niet?
Mocht het niet lukken met bestellen, dan verwijzen wij je graag door naar je pagina bestellen. Hierin staat stap voor stap omschreven hoe je een bestelling kunt plaatsen. Mochten er toch nog vragen zijn, neem dan contact op met de klantenservice. Zij helpen je graag verder.
Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 op +(0)76 3030900, per mail op service@by-bar.nl of via de chat op de webshop.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dit?
Nadat je de bestelling geplaatst hebt ontvang je binnen een korte tijd een bevestiging via de mail. Mocht deze mail niet in je postvak staan, dan is het mogelijk dat de mail in de spam box of ongewenste emailmap terecht is gekomen.  
Wanneer de mail ook niet in je ongewenste email staat, kan het zijn dat je mailadres niet juist is ingevuld of dat de bestelling niet goed is doorgekomen. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice.

Kan ik een artikel aan mijn bestelling toevoegen of mijn bestelling wijzigen wanneer deze al is afgerond?
Wanneer een bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk een extra artikel toe te voegen, een maat te veranderen of een andere wijziging aan te brengen. In dit geval zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren nadat hij geplaatst is?
Nadat je je bestelling hebt geplaatst sturen wij je een bevestigingsmail met de details van je bestelling. We herinneren je eraan dat het niet mogelijk is om je bestelling te annuleren of te wijzigen nadat deze al in behandeling is genomen.

Wat kan ik doen als het item dat ik graag wil hebben niet meer op voorraad is?
Mocht een item of maat die je wilt bestellen niet meer op voorraad zijn, dan kun je op de pagina van het betreffende artikel door op de maat te klikken jouw emailadres achterlaten. Je wordt dan meteen gemaild zodra het artikel weer op voorraad is.

Hoe weet ik of een winkel een specifiek artikel nog op voorraad heeft?
Mocht je willen weten of er een winkel is die een bepaald item heeft ingekocht, kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 bereikbaar op +31(0)76 3030900, per mail op service@by-bar.nl of via de chat op de webshop.

Ik ben op zoek naar een artikel die niet meer op de webshop staat?
In de ochtend wordt de voorraad van alle items bijgewerkt. Staat het artikel waarnaar je opzoek bent of een bepaalde maat niet meer op de webshop, dan is deze helaas uitverkocht. Staat het item op de webshop met een coming soon label, dan komt het item binnenkort binnen en kun je je mailadres achterlaten door op de maat te klikken. Je krijgt dan een mailtje zodra het item op de webshop staat.
Mocht je graag willen weten of er een winkel is die het item heeft ingekocht. Neem dan contact op met de klantenservice. 

Waar vind ik meer productinformatie?
Je vindt meer informatie van een specifiek item op de productpagina rechts onderin. Hier kun je informatie vinden zoals beschrijving van de stof, styling en advies, details van het item en wasvoorschriften. Ook vind je meer info op onze verzorging pagina.

Ik heb iets gekocht in de sale, maar zie nu dat het sale percentage omhoog is gegaan?
Helaas kunnen we geen uitzonderingen maken met het kortingspercentage. Als er geshopt wordt in het begin van het seizoen zijn de meeste producten nog op voorraad. Hoe langer er wordt gewacht, is het risico dat producten er niet meer zijn hoger. Er kan dus eventueel een afweging worden gemaakt tussen vroeg bestellen, of wachten op een kortingspercentage met het risico dat producten uitverkocht zijn.

Ik twijfel tussen twee maten, wat kan ik doen?
Je kan kijken op onze maattabel voor meer gedetailleerde informatie over onze maatvoering. Mocht je het toch nog lastig vinden, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice voor meer info over lengte en breedte maten.

 

Betalen

Ik wil graag een kortingscode toevoegen, maar het lukt niet?
De kortingscode dient ingevuld te worden onder het kopje “kortingscode”, alleen in dit vakje werkt de kortingscode. Let daarnaast goed op de voorwaarden die gelden op de kortingscode.
Mocht het alsnog niet lukken met het toevoegen van de kortingscode, neem dan contact op met de klantenservice.

Ik wil graag mijn cadeaubon / tegoedbon inwisselen, maar het lukt niet?
De code van de cadeaubon dient ingevuld te worden onder het kopje 'cadeaubon code'. Daarnaast is het belangrijk dat je de code vanuit de email kopieert, omdat een 'nul' kan worden gezien als de letter O en de letter 'i' kan worden aangezien als een 'l'. Let er daarnaast op dat er geen spatie voor of achter de code staat.
Mocht het alsnog niet lukken met het toevoegen van de tegoedboncode, neem dan contact op met de klantenservice of kijk op de cadeaubon / tegoedbon pagina.

Ik ben de code van mijn cadeaubon / tegoedbon kwijt, wat kan ik doen?
Mocht je de code van je cadeaubon / tegoedbon kwijt zijn, adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen de code gemakkelijk in het systeem terugvinden.

Kan ik ook achteraf betalen?
Helaas is het niet mogelijk om achteraf te betalen.

 

Afleveren

Kan ik het bezorgadres nog wijzigen nadat mijn bestelling al geplaatst is?
Nee helaas is dit niet mogelijk. Om jouw bestelling zo snel mogelijk te gaan bezorgen, gaan wij hier direct mee aan de slag. Wij kunnen dan helaas geen wijzigen meer aanbrengen.

Ik ben niet thuis op het aflevermoment van het pakketje wat nu?
Het is geen probleem als je niet thuis bent bij het afleveren van je pakketje. De postbode zal het pakketje de eerstvolgende werkdag opnieuw bij je aanbieden. Mocht je opnieuw afwezig zijn, dan zal het pakketje naar het dichtstbijzijnde postkantoor worden gebracht. Het pakketje wordt hier dan 14 dagen vastgehouden. Het adres van dit postkantoor vind je terug op het PostNL briefje dat wordt achtergelaten in jouw brievenbus.

Kan ik mijn bestelling volgen nadat hij verstuurd is?
Direct na het plaatsen van je bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging. Wanneer het pakketje door PostNL is opgehaald, ontvang je van PostNL een email met daarin een Track & Trace code. Met deze code kun je de status van je pakket volgen en kijken hoe laat deze bij je wordt bezorgd.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Pakketjes worden iedere werkdag bij ons opgehaald en op de eerstvolgende werkdag geleverd. Wij streven ernaar bestellingen die voor 22:00 uur op een werkdag geplaatst zijn de eerstvolgende werkdag bij je af te leveren. Bestellingen die in het weekend geplaatst zijn, worden op maandag verstuurd en op dinsdag bij je afgeleverd. Tijdens de drukke periodes kan het iets langer duren. Wij vragen voor je begrip hiervoor.
Bestelling die vanuit België geplaatst zijn, kunnen er ook iets langer over doen.

Kan ik mijn pakketje ook in de avond laten bezorgen?
BY-BAR biedt de mogelijkheid om pakketten ’s avonds te laten bezorgen via PostNL. Dit kan op dinsdag- of donderdagavonden, tegen een extra betaling van €2,-. Als je dit wilt, kun je dit aangeven bij stap 2 in het afrekenproces.

Wat doe ik als ik een artikel heb ontvangen dat beschadigt of incompleet is?
Het produceren van mooie kleding is voor ons erg belangrijk en wij besteden veel zorg aan het hele proces wat hiermee gepaard gaat. Helaas kan het echter altijd voorkomen dat hier iets is misgegaan waardoor een artikel beschadigd of incompleet wordt afgeleverd. Mocht dit het geval zijn dan kun je contact opnemen met de klantenservice.

 

Retourneren/Klachten

Ik wil iets retourneren, kan ik dit ook in Breda op het hoofdkantoor afgeven?
Je kunt je retour afgeven of opsturen naar de Van Schootenstraat 19 in Breda op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur. Onderaan onze site staat onder het kopje retouren stap voor stap omschreven wat je moet doen als je een pakketje retour wilt sturen.

Kan ik mijn retour in een POP-UP store of winkel afgeven?
Helaas kan je een webshop retour niet afgeven in een POP-UP store of winkel. Wel kan je je retour afgeven op ons hoofdkantoor op de Van Schootenstraat 19 in Breda. Mocht dit niet lukken of woont je te ver? Stuur van jouw retour via Post NL naar ons op. Op de pagina retouren vind je alle voorwaarden omtrent het retourneren.

Kan ik twee verschillende bestellingen in één doos retourneren?
Het is geen probleem om meerdere bestellingen in één doos te retourneren mits de betreffende retourformulieren van de verschillende orders erbij zitten. Dit maakt het voor ons mogelijk om jouw retour snel en correct te verwerken.

Krijg ik een bevestiging als jullie mijn retour hebben ontvangen?
Zodra wij je retour ontvangen en verwerkt hebben, krijg je van ons per mail een ontvangstbevestiging. Hierin staat ook vermeld wanneer en welk bedrag je teruggestort krijgt. Dit proces kan 5 werkdagen in beslag nemen.

Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retour stuur?
Je bent zelfverantwoordelijk voor de retourkosten van het pakket. De kosten zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest.

Kan ik een item van mijn bestelling omruilen?
Het is helaas niet mogelijk om je artikel te ruilen. Wij vragen je daarom het desbetreffende artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen op de webshop.

Hoe lang duurt het om mijn retour te verwerken?
Zodra wij jouw retour binnen hebben gaan wij hier direct mee aan de slag. Na ontvangst duur het ongeveer 5 werkdagen voordat jouw retour is verwerkt. In de drukke sale of vakantieperiodes kan het verwerkingsproces van de retouren iets langer duren. Wij vragen je begrip hiervoor.

Ik ben mijn retourformulier kwijt, kan ik mijn bestelling nog wel terugsturen?
Dit is geen probleem. Belangrijk is dat de orderbevestiging die je bij het plaatsen van de bestelling per mail hebt ontvangen print en bij het pakketje voegt. Hierdoor kan jouw retour correct worden afgehandeld.

Op welke wijze en wanneer wordt het aankoopbedrag van mijn retour teruggestort?
Zodra wij je retour ontvangen en verwerkt hebben ontvang je van ons een mailtje hierover. Het aankoopbedrag zal binnen 3 tot 5 werkdagen teruggestort worden. Het aankoopbedrag van jouw retour wordt terugbetaald op dezelfde wijze waarmee je de bestelling hebt betaald.

Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn artikelen?
Je kunt je online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het product dient ongedragen en onbeschadigd te zijn en (voor zover mogelijk) verpakt te zijn in de originele en onbeschadigde verpakking.
Bij jouw bestelling zit altijd een retourformulier. Indien je een artikel retourneert, vragen we je het volledig ingevulde retourformulier mee te sturen met het artikel. Meer info over retourneren vindt je hier.

Hoe dien ik een klacht in over een online aankoop?
Het kan altijd voorkomen dat je een keer niet tevreden bent over een online aankoop. In dit geval kan je contact op nemen met onze customer service via service@by-bar.nl. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  1. Wat is de klacht?
  2. Waar en wanneer is het product gekocht. Graag het order# en een kopie kassabon toevoegen.
  3. Graag duidelijke foto’s van de klacht toevoegen.

Ons klantenservice team zal hierna contact met je opnemen en kijken naar een gepaste oplossing indien mogelijk.

 

Account / Nieuwsbrief

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?
Om een bestelling te plaatsen hoef je geen account aan te maken. Je kunt bij het afrekenproces jouw gegevens invullen en dan wordt de bestelling naar je verstuurd.
Wel zijn er voordelen verbonden aan het aanmaken van een account. Jouw adresgegevens worden namelijk bewaard, zodat je sneller aan de slag kan bij een volgende bestelling. Ook heb je meer inzicht in jouw eerdere bestellingen.

Hoe maak ik een account aan?
Je kan een account aanmaken bij het afrekenen van je bestelling. Klik na het invullen van je gegevens op maak een account aan en kies een wachtwoord. Je gegevens worden opgeslagen en zullen automatisch ingevuld worden bij je volgende bestelling na het inloggen op je account.         

Wat zijn de voordelen van een account?
De voordelen van een account zijn dat al je adresgegevens opgeslagen worden en automatisch ingevuld worden bij een volgende bestelling. Zo kun je sneller aan de slag. In je account kun je ook al je vorige bestellingen terugzien, het tegoed van je cadeaubon inzien en een Wishlist aanmaken met al je favorieten.

Kan ik mijn email adres wijzigen in mijn account?
Je kunt je email adres wijzigen na het inloggen op je account. Hierna klik je op email wijzigen en vul je je nieuwe emailadres in.

Kan ik mijn adres wijzigen in mijn account?
Je kunt je adres wijzigen na het inloggen op je account door naar je adresboek te gaan. Hier kan je een nieuw adres toevoegen of een bestaand adres wijzigen.

Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat nu?
Klik rechtsboven op de webshop op inloggen en vul jouw emailadres. Vervolgens klik je op uw wachtwoord vergeten? Hierna moet je nogmaals je emailadres invullen en binnen 5 minuten krijg je per mail een link om je email te wijzigen.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief rechts onderaan op onze website. Door je aan te melden voor onze nieuwsbrief ontvang je de laatste nieuwtjes omtrent styling, nieuwe collecties, speciale acties, pop-up stores en de sale.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Mocht je onze nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, dan kun je je uitschrijven via de link onderaan de nieuwsbrief. Als je klikt op afmelden nieuwsbrief wordt je doorgestuurd naar een pagina en vragen we om de reden van uitschrijving. Vanaf dat moment zul je geen nieuwsbrieven meer ontvangen. Mocht je je achteraf toch bedenken, dan kun je je altijd weer aanmelden via de webshop.

Hoe kan ik items toevoegen aan mijn Wishlist?
Je kunt alleen items toevoegen aan je wenslijst wanneer je een account hebt. Op de productpagina kun je bij het item klikken op add to wishlist. Vervolgens vragen we om je inloggegevens en vanaf dat moment kun je items toevoegen aan je wenslijst. Wanneer je bij een vervolg bezoek inlogt zie je gelijk de items die je op je wenslijst hebt gezet. Ook kun je de items op je wishlist verplaatsen naar jouw shoppingbag.